21 Şubat 2011 Pazartesi

Klaipeda Business School

Klaipedos Verslo Aukstoji Mokykla- Bu okula gitmeyi planlayan bir arkadaşımız mail atmış, okul ile ilgili bilgi için. Hem ona cevap olsun, hem de ilerleyen zamanlarda, arayanlar bulsun diye elimden geldiğince anlatmaya çalışayım okulu. Öncelikle şunu söyleyeyim, ne burada okumuş birini tanıyorum, ne de okulu biliyorum. Okulun web-sitesinden aldığım bilgileri aktaracağım.

Klaipeda, Litvanya'nın İzmir'i diyebiliriz, tabi ki sadece Temmuz ve Ağustos ayında. (bu aylarda da İzmir'in Nisan'ı Mayıs'ı gibi) Özellikle güz döneminde gidecekler, kendilerini Litvanya'nın soğuğundan koruyabilecekleri ümidine hiç kapılmasınlar. Haa baharda gidenler biraz daha şanslı tabe.

Klaipeda, Palanga'ya yakın olduğu için, Air Baltic ile Riga üzerinden Palanga'ya oradan da Klaipeda'ya geçebilirsiniz. Bunu ulaşım avantajı gibi görmeyin, Baltık'larda heryer birbirine oldukça yakın. Bu da, bu okulu seçmeniz için bir neden olamaz. Okulla ilgili bilgilere geçmeden ben şahsi kanaatimi söyleyeyim, eğer Litvanya içerisinde şansınız varsa, mesela Vilnius, Kaunas, Klaipeda arasında kalmışsanız kesinlikle burası son tercihiniz olsun. Tamam iyi hoş güzel memleket, ama Vilnius dururken, burada vakit kaybetmeyin. Hava güzel olursa, bir kaç haftasonu gezmeye gidersiniz olur biter. Bugüne kadar hiçbir öğrencinin eğitim aşkıyla Erasmus'a gittiğini görmesem de, eğer amacınız eğitimse Vilnius University dururken, burası yine yanlış bir tercih olur. Sonuçta İşletme, Ekonomi, vs. okuyacaksınız, ve Litvanya'da ekonominin kalbi Vilnius'ta atıyor. (Kalbi dediğime falan bakmayın, elinizde bir kaç milyar dolar olsun, her türlü spekülasyonu yaparsınız Litvanya'da. Yani öyle gelişmiş bir piyasa yok. Borsasıyla, bankacılığıyla ilgili bilgiler için önceki sayfalara bakınız lütfen.) Herneyse efendim, bu demoralizasyonu geçip okul ile ilgili de kısacık bilgi vereyim.

Klaipeda Business School, 1997 yılında, kar amacı gütmeyen bir eğitim kurumu olarak kuruldu. (bizim vakıf üniversiteleri gibi) 2001 yılında yüksek okul statüsüne alınan okulun kurucusu Irena Sabaliauskaite. Şu anda okulda bin civarında öğrenci, 60 civarında da öğretim üyesi var. Şu bölümlere sahip kendisi:

  • İngilizce (İş İngilizcesi yoğunluklu)
  • Hukuk (Sosyal Güvenlik, Kamu Yönetimi, vs )
  • Finans
  • İşletme (Pazarlama, Lojistik, Sigorta, Turizm)
  • Bankacılık (Bireysel ve Kurumsal)
  • Uluslararası Ticaret
  • Ekonomi
  • Muhasebe
Benim okul ile ilgili verebileceğim tüm bilgiler bunlar. Giden, gören, okuyan, okuyanı tanıyan birileri varsa, yorumlar vasıtasıyla veyahut bana atabileceği bir mail aracılığıyla gelecek nesilleri aydınlatmış olur. Ha unutmadan, okula gelecek Erasmus öğrencileri arasında bir tek Türk öğrencilerden pasaport fotokopisi istiyor. Nasıl international bir okula gittiğinizi de buradan çıakrabilirsiniz.

http://www.kvam.lt/en

Hiç yorum yok: